اینستاگرام چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

اینستاگرام چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

شاید هیچ چیزی به اندازه یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام (Instagram) نتواند افراد در رده‌های سنی مختلف را در یک وضعیت مشابه قرار دهد. در این چند سال اخیر، افراد مختلف جامعه با کشش خاصی به دنبال گرفتن عکس‌های سلفی و نمایشی هستند تا بتوانند آنها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنند. امروزه این احساس نه تنها شرم آور نیست، بلکه به لطف اینستاگرام تبدیل به یک پدیده جذاب شده که همه افراد جامعه به سمت آن کشیده شده‌اند.

در ادامه آشنایی با شبکه‌های اجتماعی مختلف در میمونی ها، در این مطلب به طور خاص به معرفی اینستاگرام خواهیم پرداخت و دلیل استفاده از آن را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم.

یک معرفی کلی از اینستاگرام

اینستاگرام یا Instagram یک اپلیکیشن و یک شبکه اجتماعی موبایلی است که برای به اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه به کمک گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. این شبکه اجتماعی در 6 اکتبر 2010 راه اندازی شد و نسخه اولیه آن بر روی گوشی آیفون 4 نصب شد. امتیاز این شبکه توسط شرکت فیسبوک خریداری شده است و همانند فیسبوک (Facebook) یا توییتر (Twitter)، هر کسی می‌تواند در این شبکه اجتماعی یک حساب کاربری داشته باشد و برای خود یک پروفایل ایجاد کند.

یک معرفی کلی از اینستاگرام
ایسنتاگرام شک شبکه اجتماعی موبایلی برای به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم های کوتاه است.

هنگامی که فردی یک عکس یا یک ویدیو در این شبکه ارسال می‌کند، در پروفایل او نمایش داده می‌شود و کاربرانی که شخص مورد نظر را دنبال می‌کنند، می‌توانند پست او را لایک کرده و یا تنها بازدید برای آن داشته باشد. بنابراین، در این برنامه نه تنها قابلیت گذاشتن عکس و ویدیو را دارید، قابلیت استفاده از مطالب سایر افراد نیز برای شما فراهم است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اینستاگرام یک قدم رو به جلو و یک نسخه ساده شده از فیس بوک است که با تأکید بر استفاده از گوشی همراه برای به اشتراک گذاری تصاویر بصری طراحی شده است.

درست همانند سایر شبکه‌های اجتماعی:

  • در اینستاگرام نیز می‌توانید افراد دیگر را دنبال کنید،
  • آن‌ها شما را دنبال یا فالو کنند،
  • در مورد مطالب شما نظر دهند یا کامنت بگذارند،
  • مطالب شما را لایک کنند، تصاویر و فیلم‌ها را تگ کنند،
  • پیام خصوصی ارسال کنند،
  • و با سایر کاربران در ارتباط باشند.

با چه دستگاه‌هایی می‌توان با اینستاگرام کار کرد؟

اپلیکیشن اینستاگرام به طور ویژه و به صورت رایگان برای استفاده در دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند اندروید و ios در دسترس است. همچنین کاربران می‌توانند از طریق رایانه یا کامپیوتر به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند، با این تفاوت که ارسال عکس و فیلم از این طریق امکان پذیر نیست و تنها با کمک گوشی‌های هوشمند می‌تواند تصاویر را آپلود و به اشتراک گذاشت.

ایجاد یک حساب کاربری در Instagram

قبل از شروع به استفاده از این برنامه، اینستاگرام از شما می‌خواهد که یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. شما می‌توانید از طریق حساب فیسبوک موجود خود یا از طریق ایمیل ثبت نام کنید. در تمامی این روش‌ها، باید یک نام کاربری و یک رمز عبور برای خود بسازید.

در این برنامه به شما این امکان داده می‌شود که از دوستان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک دعوت کنید و از آنها بخواهید که شما را فالو کنند. حتی در مرحله ثبت نام می‌توانید از این فرآیند بگذرید و بعداً آنها را انجام دهید. ایده خوب در مورد استفاده از این اپلیکیشن این است که اسم، تصویر یا عکس، یک معرفی کوتاه یا بیوگرافی، و یک لینک به وب سایت خود ایجاد کنید. اگر برای اولین بار از اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید سعی کنید که افراد آشنا و افراد نزدیک به خود را فالو کنید تا از این طریق بتوانید دوستان و آشنایان خود را پیدا کنید.

استفاده از Instagram به عنوان یک شبکه اجتماعی

همانطور که قبلاً ذکر شد، اینستاگرام تمامی تمامی امکانات لازم برای به اشتراک گذاری تصاویر بصری و فیلم‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و به همین دلیل شما می‌توانید از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی استفاده کنید. در هر پروفایل شخصی، یک قسمت به عنوان فالوور یا دنبال کننده (Followers) و یک قسمت فالووینگ یا کسانی که شما آنها را دنبال می‌کنید (Following) قرار داده شده است که اطلاعات کامل کاربران شما را نشان می‌دهند.

استفاده از Instagram به عنوان یک شبکه اجتماعی
در اینستاگرام امکان استفاده از ابزارهای مختلف مانند هشتگ و تگ وجود دارد.

 در اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی:

  • می‌توانید افراد مختلف را فالو کنید؛
  • افراد مختلف می‌توانند شما را فالو کنند؛
  • امکان کامنت نوشتن و لایک کردن تصاویر و فیلم‌ها وجود دارد؛
  • می‌توانید فیلم زنده یا همان لایو بگذارید؛
  • امکان گذاشتن استوری جداگانه را دارید؛
  • به صورت مستقیم می‌توانید با افراد مختلف در ارتباط باشید؛
  • امکان استفاده از جستجو برای مطالب مختلف را داری؛
  • می‌توانید از ابزارهای مختلف مانند هشتگ و تگ استفاده کنید؛
  • می‌توانید تبلیغات انجام دهید؛
  • امکان کسب درآمد و فروش محصول از این طریق را نیز دارید.

استفاده از اینستاگرام جذابیت بالایی دارد و امروزه تقریباً همه گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از این اپلیکیشن را فراهم آورده‌اند. در مطالب بعدی تلاش خواهیم کرد که نحوه استفاده از این برنامه را به طور کامل به شما نشان دهیم و سعی می‌کنیم که شرایط استفاده بهینه از آن در کسب و کار را معرفی کنیم. پس همچنان با میمونی‌ها همراه باشید.